Este bine că Ionuț Moșteanu și Mihai Coteț au vorbit și în această campanie electorală despre prețul exorbitant cu care au fost amenajate noile stații de autobuz din Pitești. Campania trece, însă, vor trece și alegerile, iar tema nu trebuie abandonată. Cineva trebuie să răspundă. Costul mediu de 41.000 de euro pentru o stație este halucinant. Bate atât de tare la ochi, încât mă întreb când se va autosesiza DNA? Procurorii anticorupție ar face bine să cerceteze. Dacă în urma anchetei procurorii stabilesc că prețul este corect și nu există o faptă penală, ok, mergem mai departe, noi suntem nebuni. Dacă, însă, ancheta va scoate la iveală un mușuroi de interese, atunci vinovații să plătească.
A trecut deja o bună bucată de vreme de când opinia publică din Pitești își declară consternarea față de prețul de garsonieră al amenajării noilor stații Publitrans. Faptul că până la această oră nicio autoritate a statului nu pare interesată să facă lumină este strigător la cer și o cumplită bătaie de joc la adresa piteștenilor.
Spun unii că investiția este cu bani europeni și că, prin urmare, prețul nu trebuie să ne intereseze. Fals. Pe de-o parte, banii europeni sunt bani publici, iar bani europeni înseamnă și banii românilor, deci și ai piteștenilor. Pe de altă parte, fraude cu fonduri europene au mai fost în România, inclusiv în Argeș, deci orice suspiciune trebuie anchetată.
La sfârșitul anului trecut, într-o conferință de presă, primarul pesedist Cristian Gentea acuza precedenta administrație… pesedistă pentru prețul exorbitant: „Cei care strigă că stațiile sunt scumpe sunt cei care au semnat contractul”, declara atunci primarul Piteștiului.
Mai exact, fără a da nume, arăta cu degetul către Sorin Apostoliceanu, acum consilier local PNL, care în perioada în care era viceprimar din partea PSD ar fi semnat devizul lucrărilor. Precizarea a fost făcută, în aceeași conferință de presă, de viceprimarul Gelu Tofan, trecut între timp de la PNL la PSD: „Noi am preluat un proiect care avea viza domnului Apostoliceanu, din 2019”.
Contractul a fost semnat, totuși, de actuala administrație Gentea, în iulie 2022. Potrivit unei informări de atunci a Primăriei Pitești, valoarea contractului este de 20.216.633,92 de lei inclusiv TVA, pentru 99 de stații de autobuz (o medie de circa 204.000 de lei/stația, adică în jur de 41.000 de euro).
Lucrările au fost executate, conform sursei citate, de SC C.S.V. Infratech SRL (lider) și SC Europpan Prod SA (asociat), cu terți susținători SC Euromateria SRL și SC Globexterra SRL și subcontractanți SC Mondo Com SRL, SC Sigma Mobility Engineering SRL și SC Smart Services CNS SRL. Amănunte, AICI.
Nu ne interesează războaiele lor politice și personale. Ce ne interesează este să se facă lumină cu privire la acest subiect, care preocupă, pe bună dreptate, opinia publică din Pitești. Piteștenii au dreptul și trebuie să știe care este adevărul, iar dacă există vinovați, vinovații să răspundă în fața legii.
P.S. Amintesc că, în ultimii ani, în Pitești avem o altă investiție dubioasă (aceasta realizată exclusiv cu bani de la bugetul local), așa-zisa reabilitare a Pieței Primăriei, cu tot cu WC-ul de 400.000 de euro.
Ne puteți citi și pe pagina noastră de Facebook și în grupul de socializare Pitesti24.ro. De asemenea, vă puteți abona la canalul nostru de YouTube.