Turcilor de la Ozaltin Inșaat Ticaret Ve Sanayi AS li s-a cerut astăzi o mai mare mobilizare pe șantierul tronsonului 1 al drumului expres Craiova-Pitești.

Se lucrează cu 247 de muncitori și 136 de utilaje și echipamente, dar, prezent astăzi pe șantier, Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a solicitat o suplimentare. „Am solicitat suplimentarea numărului de muncitori și utilaje, mai ales pe zona de terasamente, întrucât vremea este favorabilă și se pot deschide mai multe puncte de lucru pe întregul amplasament al șantierului”, spune Scrioșteanu.

Potrivit sursei citate, stadiul lucrărilor este următorul (fără a preciza un procent anume):

-au fost reluate lucrările de terasamente în mai multe zone ale lotului;

-se lucrează la toate cele 15 structuri simultan, executându-se lucrări de la armare radiere până la realizarea cuzineților în vederea montării aparatelor de reazem;

-sunt forați, armați și turnați toți piloții aferenți nodului rutier cu DN 65F (Centura de Nord Craiova), iar elevațiile sunt în curs de finalizare. Totodată, se execută lucrări și pentru 3 din 4 rigle aferente;

-a început producția de grinzi prefabricate din beton, urmând a fi livrate toate cele 294 de grinzi pe șantier până la sfârșitul lunii aprilie, conform antreprenorului;

-se execută lucrări de îmbunătățire a umpluturii de pământ cu liant hidraulic;

-se execută stratul de formă;

-au fost executate tronsoane experimentale pentru stratul de balast stabilizat cu liant hidraulic și a început așternerea acestui strat de la km 13+000 până la km 14+000;

-se execută lucrări de colectare și evacuare a apelor pluviale și se realizează șanțurile betonate;

-au fost finalizate lucrările de relocare a utilităților publice.

Amintim că lucrările pe tronsonul 1 Craiova-Robănești (în județul Dolj), tronson cu o lungime de 17,7 km, au fost reluate în octombrie 2023, la 10 luni după rezilierea contractului cu italienii de la Tirrena Scavi S.p.A. Noul antreprenor – asocierea Ozaltin Inșaat Ticaret Ve Sanayi AS (lider de asociere, din Turcia) – Strade Bauunternehmung SRL (din România) – Visio Construction Works SRL (din România) – și-a asumat că va finaliza lucrările în 18 luni, la o valoare de 439,29 de milioane de lei plus TVA (finanțare din fonduri europene nerambursabile).

CNAIR a reziliat contractul cu italienii pentru mari întârzieri: deși tronsonul ar fi trebuit să fie gata în 2022, stadiul lucrărilor la finele anului 2022 ajunsese la doar 57% (aici amănunte).

Ne puteți citi și pe pagina noastră de Facebook și în grupul de socializare Pitesti24.ro. De asemenea, vă puteți abona la canalul nostru de YouTube.  

Distribuie
Mai multe articole similare
Mai multe de Pitesti24.ro
Mai multe în Știri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *