Dacia și-a prezentat astăzi rezultatele comerciale pe care le-a avut în țara noastră în anul 2023.

Anul trecut, Dacia a înmatriculat 46.124 de vehicule pe piața din România, în creștere cu 14,8% față de cele 40.179 de unități comercializate în 2022.

Dacia și-a menținut astfel poziția de lider detașat pe piața autohtonă, cu o cotă de 28,6% din totalul înmatriculărilor de vehicule noi.

În premieră absolută, în 2023 topul celor mai vândute 5 modele din România a fost ocupat integral de gama Dacia.

Clasamentul vânzărilor pe modele este condus de Logan, cu 14.269 de unități, în creștere cu 25% față de cele 11.401 vehicule înmatriculate în 2022.

Aflat în ultimul an complet de comercializare, înainte de intrarea în fabricație a unei noi generații, Duster a reușit o performanță foarte bună pe piața din România, ocupând anul trecut locul al doilea în topul vânzărilor, cu 10.908 unități, peste rezultatul anului precedent (10.161 de vehicule). Versiunea Extreme, care beneficiază de cel mai ridicat nivel de echipare din gamă și de elemente de design specifice outdoor, reprezintă 34% din vânzările Duster. Totodată, două treimi dintre clienții Duster au optat în 2023 pentru versiunea cu tracțiune integrală.

Pe locul al treilea se află Sandero, cu 9.896 de unități (+16,9% față de cele 8.492 de vehicule vândute în 2022). Cea mai mare parte a vânzărilor (92%) a fost reprezentată de versiunea Stepway.

Cu 6.875 de unități vândute, Spring a continuat să fie și în 2023 cel mai popular model electric de pe piața din România, cu o cotă de piață de peste 43% în segmentul vehiculelor 100% electrice. Lansată la începutul anului trecut, versiunea Spring 65, care beneficiază de un nou motor mai puternic, a reprezentat 49% din vânzările modelului.

Aflat pe locul cinci în clasamentul celor mai vândute modele din România, cu 4.175 de unități înmatriculate în 2023, Jogger s-a impus drept cel mai popular vehicul de familie cu până la 7 locuri de pe piața locală. Versiunea Hybrid 140, primul vehicul full-hibrid produs în România, a reprezentat 17% din totalul vânzărilor.

Perspective pentru anul 2024

Dezvăluită presei la sfârșitul anului trecut, a treia generație a modelului Duster va putea fi comandată de clienții din România în primele zile ale lunii martie, primele livrări fiind prevăzute înainte de jumătatea anului.

La rândul său, modelul Spring „va cunoaște o evoluție semnificativă în acest an, care îi va consolida atractivitatea în segmentul vehiculelor electrice accesibile”, potrivit companiei.

Nu în ultimul rând, 2024 va fi anul în care se va încheia procesul de modernizare a rețelei comerciale Dacia din România, prin adoptarea noii identități vizuale a mărcii, atât la exterior, cât și la interiorul tuturor showroom-urilor.

„În 2023 Dacia a reușit performanța de a ocupa integral clasamentul celor mai vândute 5 modele din România. Aceasta reprezintă cea mai bună confirmare a faptului că modelele noastre răspund așteptărilor diverse ale clienților, constituind o ofertă atrăgătoare, la cel mai bun raport prestații/preț.

Sunt convins că Noul Duster, a cărui lansare reprezintă pentru noi evenimentul anului 2024, va deveni, la rândul său, o adevărată referință pe piața din România”, declară Mihai Bordeanu, director general al Automobile Dacia.

Ne puteți citi și pe pagina noastră de Facebook și în grupul de socializare Pitesti24.ro. De asemenea, vă puteți abona la canalul nostru de YouTube.  

Distribuie
Mai multe articole similare
Mai multe de Pitesti24.ro
Mai multe în Economie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *