Update, 1 august 2022, ora 14:50

Astăzi, 1 august 2022, CNAIR și asocierea italiano-română Webuild SPA (Astaldi) – Tancrad SRL au semnat contractul pentru proiectarea și construirea secțiunii 3 Cornetu (Vâlcea) – Tigveni (Argeș) a viitoarei autostrăzi Pitești – Sibiu. Este contractul cu cea mai mare valoare încheiat în ultimii 30 de ani în România de către Compania Națională de Drumuri: 5,32 de miliarde de lei, fără TVA (contractul este finanțat din fonduri europene nerambursabile).

Asocierea româno-italiană trebuie să finalizeze cei 37,4 km de autostradă în 57 de luni (12 luni proiectare și 45 de luni execuție).

Update, 29 iulie, ora 16:45

Primul lot al autostrăzii Sibiu – Pitești (Sibiu – Boița) va fi dat în circulație la sfârșitul acestui an. Anunțul a fost făcut astăzi de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

„Se lucrează bine pe lotul 1 la autostrada Piteşti – Sibiu şi sper ca la sfârşitul acestui an primul lot Sibiu – Piteşti să fie dat în circulaţie, ceea ce ar însemna începutul acestui proiect pe care îl tot avem de 30 de ani noi ca ţară, indiferent de cine a fost la guvernare, cine a fost ministru, şi anume trecerea Carpaţilor cu autostradă. Din toate datele pe care le am acum, lotul 1 Sibiu – Piteşti, de la Sibiu la Boiţa, se va da în circulaţie”, a afirmat ministrul Transporturilor.

Grindeanu a mai anunțat că săptămâna viitoare va fi semnat contractul de proiectare și execuție pentru secțiunea 3 Cornetu (Vâlcea) – Tigveni (Argeș). „Odată cu semnarea acestui contract, toate cele 5 loturi de la Sibiu la Piteşti vor avea desemnat un câştigător şi vor intra în execuţie”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Contractul pentru secțiunea 3 va fi semnat, reamintim, cu asocierea italiano-română Webuild SPA (Astaldi) – Tancrad SRL.

Update, 7 iulie 2022, ora 20:40

Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins contestația făcută de asocierea Strabag (Austria) – Acciona Construccion (Spania). Prin urmare, în sfârșit va fi semnat contractul cu asocierea italiano-română Webuild SPA (Astaldi) – Tancrad SRL (desemnată inițial câștigătoare) pentru proiectarea și construirea secțiunii 3 Cornetu (Vâlcea) – Tigveni (Argeș) a viitoarei autostrăzi Pitești – Sibiu.

Anunțul a fost făcut cu puțin timp în urmă de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu: „Pot începe procedurile pentru semnarea ultimei secțiuni a autostrăzii Sibiu – Pitești.

CNSC a respins contestația împotriva câștigătorului desemnat inițial de CNAIR pentru proiectarea și execuția secțiunii 3 (Cornetu – Tigveni) a acestei autostrăzi.

Asocierea româno-italiană trebuie să finalizeze cei 37,4 km de autostradă în 57 de luni (12 luni proiectare și 45 de luni execuție).

Potrivit contractului, în valoare de 5,32 de miliarde de lei (fără TVA) și finanțat din fonduri europene nerambursabile, pe traseul secțiunii Cornetu – Tigveni vor fi construite:

-95 de poduri și pasaje;

-un tunel cu două galerii independente, în lungime de 1,7 km/galerie;

-două noduri rutiere (Cornetu și Văleni);

-un ecoduct în zona localității Călinești”.

Știrea inițială, 25 mai 2022, ora 11:50

Se amână semnarea contractului pentru lotul către Tigveni (Argeș) al viitoarei autostrăzi Pitești – Sibiu. A fost depusă contestație.

Asocierea Strabag (Austria) – Acciona Construccion (Spania) a contestat la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor decizia prin care CNAIR a atribuit contractul către asocierea italiano-română Webuild SPA (Astaldi) – Tancrad SRL. Asocierea Strabag – Acciona cere reevaluarea ofertelor și declararea ofertei sale drept câștigătoare de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Amintim că în urmă cu două săptămâni CNAIR a desemnat asocierea italiano-română Webuild SPA (Astaldi) – Tancrad SRL să proiecteze și să construiască secțiunea 3 Cornetu (Vâlcea) – Tigveni (Argeș) a autostrăzii Pitești – Sibiu, cu prețul de 5.323.767.251 de lei fără TVA (aici amănunte).

În cursa finală, mai intrase și o asociere de firme din Turcia.

Semnarea contractului va fi posibilă abia după soluționarea contestației.

Distribuie
Mai multe articole similare
Mai multe de Mihai Paul Codunas
Mai multe în Știri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.