La Primăria Pitești a avut loc astăzi o întâlnire de lucru organizată de Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Argeș, la care au participat reprezentanți ai unor administrații locale, ai mediului de afaceri, ai celui universitar și ai mediului politic argeșean.

Principalele propuneri primite spre analiză din partea reprezentanților Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Argeș sunt următoarele:

1.Centura de Vest, care să facă legătura A1 București-Pitești cu actualul drum județean Pitești-Slatina-Craiova, dar și cu viitoarea A1 Pitești-Sibiu și Drumul Expres Pitești-Craiova;

2.Crearea Zonei Metropolitane a Municipiului Pitești:

a)un accent deosebit pe fuziunea Pitești-Ștefănești, astfel încât această zonă să aibă râul Argeș ca o arteră vitală, care să devină brand de oraș;

b)identificarea unei zone de câteva hectare în cadrul viitoarei Zone Metropolitane unde să fie organizat un spațiu pentru târguri și expoziții (de la Târgul Agro Pitești sau Fabricat în Argeș până la expoziții regionale, Piteștiul fiind la intersecția tuturor drumurilor din zonă și având în plus avantajul de a se afla pe traseul viitoarei A1 Pitești-Sibiu);

3.Parcări subterane/supraterane, acolo unde spațiul o permite (de exemplu: zona Finanțe Publice);

4.Amenajarea digului de pe malul Argeșului într-o zonă de promenadă/agrement (a se vedea modelul municipiului Oradea, care a facut o astfel de amenajare a Crișului Repede). În prezent, există deja digul pe malul drept al Argeșului, care pornește din Parcul Lunca Argeșului (Podul Viilor) și până la ștrandul Tudor Vladimirescu. Proiectul ar putea fi corelat și cu celălalt mare proiect de dezvoltare urbană din Tudor Vladimirescu – Argeș Mall, care este aprobat și urmează a fi construit;

5.Asigurarea de noi căi de acces care să contribuie la decongestionarea Piteștiului:

a)pentru cartierele Nord/Găvana – o arteră de circulație care să pornească de la Universitatea „Constantin Brâncoveanu”; artera propusă de Primărie ar urma drumul căii ferate, mergând paralel cu bulevardul Nicolae Bălcescu (foarte aglomerat aproape pe parcursul întregii zile) și s-ar conecta cu centura în Bascov;

b)pentru cartierele Trivale/Exercițiu/Craiovei – o arteră de circulație care să plece din zona Capitol (ieșirea spre Drăgășani), pe lângă actuala groapă de gunoi, până la sensul giratoriu de la Majestic (drumul spre Albota, Craiova, respectiv Auchan, Bradu – A1);

6.Proiectarea unor poduri peste râul Argeș:

a)la Mărăcineni, pentru a răspunde nevoilor de transport de marfă și de salariați ai platformei Dacia;

b)pe strada Lânăriei (lărgirea actualei traversări în zona lacului de acumulare);

7.Construirea de copertine împotriva avalanșelor pe Transfăgărășan, pentru ca drumul să fie circulabil tot timpul anului;

8.Finalizarea pârtiei de schi Moliviș;

9.Modernizarea drumului Curtea de Argeș-Câmpulung;

10.Modernizarea drumului Câmpulung-Târgoviște;

11.Modernizarea drumului Pitești-Vedea-Drăgășani;

12.Modernizarea drumului Curtea de Argeș-Cota 2000 Transfăgărășan;

13.Cale ferată Pitești-Vâlcea;

14.Studiu pentru realizarea Domeniului Schiabil Făgăraș (argumentul principal: 5 luni pe an este zăpadă);

15.Studiu pentru găsirea unei suprafețe pentru o groapă de gunoi modernă, ecologică, și ecologizarea gropii de gunoi existente;

16.Parcuri industriale în zonele A1/Tancodrom/CET 2;

17.Stații de încărcare pentru mașini electrice;

18.Centură ocolitoare pentru Câmpulung Muscel;

19.Analizarea fezabilității suplimentării cu o a treia bandă pe sens a Autostrăzii A1 Pitești-București;

20.Elaborarea unei variante de drum expres pentru ruta Pitești-Brașov.

Distribuie
Mai multe articole similare
Mai multe de Mihai Paul Codunas
Mai multe în Știri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *