Șefa Inspectoratului Teritorial de Muncă Argeș, Anița-Maria Neacșu (foto), face precizări despre comunicarea evenimentelor de muncă și obligațiile angajatorilor în acest sens.

„Evenimentul este definit ca fiind accidentul care a antrenat decesul sau vătămări ale organismului produs în timpul procesului de muncă ori în îndeplinirea îndatoririlor de serviciu, situaţia de persoană dată dispărută sau accidentul de traseu ori de circulaţie în condiţiile în care au fost implicate persoane angajate, incidentul periculos, precum şi cazul susceptibil de boală profesională sau legată de profesiune, conform prevederilor art.5, lit.f din Legea nr.319/2006 privind securitatea și sănătatea în muncă, cu  modificările şi completările ulterioare.

Orice eveniment, aşa cum este definit mai sus, va fi comunicat de îndată angajatorului de către conducătorul locului de muncă sau de către orice altă persoană care are cunoştinţă despre producerea acestuia.

Angajatorul are obligaţia să comunice evenimentele, de îndată, dar nu mai târziu de 24 de ore, după cum urmează:

-inspectoratelor teritoriale de muncă – toate evenimentele aşa cum sunt definite la art.5, lit.f din Legea nr.319/2006 privind securitatea și sănătatea în muncă, cu modificările şi completările ulterioare;

-asiguratorului, potrivit Legii nr.346/2002 privind asigurarea pentru accidente de muncă şi boli profesionale, cu modificările şi completările ulterioare – evenimentele urmate de incapacitate temporară de muncă, invaliditate sau deces, la confirmarea acestora;

-organelor de urmărire penală, după caz.

Orice medic, inclusiv medicul de medicina muncii aflat într-o relație contractuală cu angajatorul, conform prevederilor legale, va semnala obligatoriu suspiciunea de boală profesională sau legată de profesiune depistată cu prilejul prestaţiilor medicale. Semnalarea prevăzută la aliniatul anterior se efectuează către autoritatea de sănătate publică teritorială, de îndată, la constatarea cazului.

În cazul accidentelor de circulaţie produse pe drumurile publice în care printre victime sunt şi persoane aflate în îndeplinirea unor sarcini de serviciu, organele de poliţie rutieră competente vor trimite instituţiilor şi/sau persoanelor fizice/juridice care au responsabilitatea cercetării, în termen de 5 zile de la data solicitării, un exemplar al procesului-verbal de cercetare la faţa locului”, informează șefa ITM Argeș.

Este contravenție şi se sancţionează cu amendă de la 3.500 la 7.000 de lei necomunicarea de îndată a oricărui eveniment.

Ne puteți citi și pe pagina noastră de Facebook și în grupul de socializare Pitesti24.ro. De asemenea, vă puteți abona la canalul nostru de YouTube.  

Distribuie
Mai multe articole similare
Mai multe de Pitesti24.ro
Mai multe în Știri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *