Dacia a anunţat cu puțin timp în urmă rezultatele comerciale pe care le-a înregistrat în primul semestru al acestui an.

Vânzările Dacia în primele 6 luni ale anului în curs s-au ridicat la 277.885 de unităţi, în creștere cu 5,9% faţă perioada similară a anului trecut.

Aceste rezultate se explică atât prin succesul modelelor consacrate ale mărcii, Sandero (112.000 de unităţi, +1,8% comparativ cu primul semestru din 2021) şi Duster (99.000 de unităţi, +5,5% față de primul semestru din 2021), cât şi prin performanța comercială a noilor modele lansate în ultimul an: Spring (20.000 de unităţi) şi Jogger (21.700 de unităţi).

Dacia este astfel singura marcă europeană din rândul celor mai mari 20 de branduri auto din Europa ale cărei vânzări au crescut în primul semestru.

Dacia îşi menține poziţia a 3-a pe piaţa europeană în clasamentul vânzărilor de autoturisme către clienţii persoane fizice. Sandero rămâne şi în primul semestru din 2022 cel mai vândut model către clienţii particulari din Europa (poziție pe care o deține anual, fără întrerupere, din 2017). La rândul său, Duster rămâne cel mai vândut SUV către clienţii persoane fizice începând din 2018.

Succesul noilor modele este confirmat de ritmul comenzilor, care îl depășește cu mult pe cel al înmatriculărilor. Modelul electric, Dacia Spring, înregistrează, în medie, peste 5.000 de comenzi lunar de la începutul anului 2022. De asemenea, noul model de familie Dacia Jogger înregistrează peste 50.000 de comenzi în primul semestru al acestui an.

Pe piața din România

Dacia a înmatriculat în primele 6 luni ale anului 2022 un număr de 16.382 de vehicule pe piaţa din România, în creștere cu 34% faţă de rezultatul înregistrat în semestrul 1 al anului precedent.

Primele 4 poziții din topul celor mai vândute autoturisme din România în această perioadă sunt ocupate de modele Dacia. Locul 1 este deţinut de Dacia Logan (5.611 unităţi), urmat de Duster (3.892), Sandero (2.894) şi Spring (2.385 de unităţi). Primul model electric al mărcii Dacia s-a impus ca lider autoritar al segmentului EV din România, deținând peste 50% din totalul vânzărilor de vehicule 100% electrice.

În plus, modelul Jogger a cunoscut un start excelent, înregistrând la jumătatea acestui an un număr de 917 unităţi înmatriculate. Luna trecută, Jogger a devenit al 5-lea cel mai vândut model pe piaţa locală, într-un Top 5 ocupat integral de modele Dacia.

Vânzări și cotă de piață în creștere la nivel global

În primul semestru al anului 2022 vânzările globale ale mărcii Dacia au crescut cu 5,9% faţă de perioada similară a anului trecut, atingând nivelul de 277.885 de unităţi. Într-un context care continuă să fie puternic afectat de criza sanitară şi de cea a componentelor electronice, Dacia a reușit să-şi majoreze cota de piaţă în perimetrul său comercial cu 0,8 puncte procentuale, până la 3,9%, pe o piaţă în scădere cu 14,6%.

Creșterea vânzărilor Dacia se explică în principal prin succesul noii sale game de modele. Înmatriculările din primul semestru al acestui an plasează Dacia pe locul 3 în clasamentul mărcilor auto cu cele mai mari vânzări către clienţii persoane fizice pe piaţa europeană a Vehiculelor de Persoane (VP).

Dacia ocupă poziții pe podiumul vânzărilor către clienţii particulari în România (locul 1), Franţa (locul 2), în Italia (locul 3), în Portugalia (locul 1), în Polonia (locul 3), în Croația (locul 3), în Republica Cehă (locul 3) şi în Ungaria (locul 3).

Pe pieţele din Spania şi Belgia Dacia ocupă locul 4 în acelaşi clasament referitor la vânzările către clienţii persoane fizice. În Germania Dacia progresează cu 4 locuri faţă de primul semestru al anului trecut, ajungând pe poziţia a 9-a, şi înregistrează a doua cea mai bună creștere pe piaţa vehiculelor vândute clienţilor particulari.

În afara Europei Dacia se menține în poziţia de lider de piaţă în Maroc.

O gamă susținută de 4 modele-cheie

-Spring: locul 3 în clasamentul celor mai vândute vehicule electrice din Europa către clienţii persoane fizice;

-Sandero: rămâne, din anul 2017, cel mai vândut autoturism către clienţii persoane fizice din Europa;

-Duster: din 2018 este cel mai vândut SUV către clienţii persoane fizice din Europa;

-Jogger: cel mai accesibil vehicul de familie cu 7 locuri de pe piaţă. Majoritatea comenzilor (64%) sunt pentru versiunea cea mai bine echipată.

Distribuie
Mai multe articole similare
Mai multe de Mihai Paul Codunas
Mai multe în Economie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *