La inițiativa consilierilor locali USR și a viceprimarului Mihai Ioan Mihăilescu, în bugetul Piteștiului pentru anul 2022 au fost prevăzuți bani pentru dotarea primelor două laboratoare de robotică pentru două școli generale și a unui SmartLab pentru un colegiu. În  prezent, in România sunt operaționale doar 5 SmartLab-uri, 4 dintre ele în colegii din București și unul în Călărași.

Din acest punct de vedere, viceprimarul Mihăilescu și consilierii locali de la USR au o ambiție și o țintă precisă pentru următorii patru ani. „Ne dorim ca toți elevii din Pitești să aibă acces gratuit la tehnologie de ultimă generație. Ținta noastră, a celor din USR, este ca în următorii 4 ani toate școlile generale din Pitești să fie dotate cu astfel de laboratoare de robotică, iar unitățile de învățământ liceal să aibă câte un SmartLab”, declară viceprimarul Mihai Ioan Mihăilescu.

Laboratoarele de robotică vor fi echipate cu seturi speciale, echipamente ușor de utilizat și limbaj de programare intuitiv de tip tragere și plasare bazat pe Scratch, care captivează elevii prin activități de joacă distractive și care stimulează gândirea critică și aptitudinea de a rezolva probleme complexe. Începând cu proiecte introductive simple și până la posibilități nelimitate de design-uri creative, aceste seturi ajută elevii să învețe bazele STEAM și aptitudinile necesare secolului 21, pentru a deveni mințile inovatoare de mâine.

SmartLab-ul va fi dotat cu licențe și softuri de design grafic, o tablă inteligentă, ochelari VR, roboți educaționali multifuncționali, scannere 3D, creioane 3D, imprimante 3D și sistem audio-video. În costurile proiectului intră și mobilierul modern, designul de interior al sălii, sesiunile de instruire cu profesorii și consumabilele pentru primul an de funcționare. „Astfel, copiii vor beneficia de tehnologie de ultimă generație, cu care își vor pune în practică teoria învățată beneficiind și de asistență de specialitate”, precizează viceprimarul Mihăilescu.

Laboratoarele digitale inteligente aduc un nou concept ȋn ȋnvățământul românesc, schimbă modul de predare și, cu ajutorul tehnologiei, oferă un spațiu de învățare deschis și inspiraţional, care favorizează procesul educaţional centrat pe elev. Memorarea mecanică a unor noțiuni este ȋnlocuită, ȋn SmartLab, de stimularea creativității elevului și ȋncurajarea lui să ȋnțeleagă conceptele predate, cu ajutorul tehnologiei 4.0.

Educația STEAM reprezintă un avantaj important pentru copii și trebuie integrată în dezvoltarea lor de la cele mai mici vârste. Acronimul provine din limba engleză și se referă la 4 subiecte: Science, Technology, Engineering și Maths (știință, tehnologie, inginerie și matematică). Scopul acestei abordări este de a crea un mediu de învățare în care copiii folosesc abilitățile din aceste domenii pentru a rezolva probleme reale. Provocările educației STEAM includ ideea de lucru în echipă, de dialog, de punere a întrebărilor relevante, de căutare a informațiilor importante și de contextualizare a acestora în vederea descoperirii celor mai bune soluții.

Distribuie
Mai multe articole similare
Mai multe de Mihai Paul Codunas
Mai multe în Administrație

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *