Astăzi la Ministerul Transporturilor a fost semnat contractul pentru cumpărarea de trenuri electrice noi de la Alstom Ferroviara SPA (firmă multinațională din Franța).

Contractul prevede cumpărarea a 20 de rame electrice de lung parcurs și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de a suplimenta, prin act adițional, comanda inițială. Astfel, se poate ajunge la o achiziție de 37 de unități, cu perioadă de mentenanță de 30 de ani.

De asemenea, vor fi asigurate de către furnizor și servicii de instruire a personalului în ceea ce privește exploatarea și operarea trenurilor și folosirea aplicațiilor software.

Valoarea totală a contractului pentru cumpărarea celor 20 de unități electrice multiple și serviciile de mentenanță aferente acestora pe o perioadă de 15 ani se ridică la circa 263.000.000 de euro. Suplimentarea comenzii conform celor menționate anterior (alte 17 rame și dublarea mentenanței la 30 de ani) poate duce la un cost total de aproximativ 748.000.000 de euro. Finanțarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile și din bugetul de stat.

„Livrarea primei rame se va face la finalul anului 2023, pachetul complet de 37 de rame urmând a fi livrat până la finalul anului 2024”, informează Autoritatea pentru Reformă Feroviară.

Ramele electrice sunt compuse din 6 vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare) și asigură 351 de locuri pe scaune. Trenurile sunt prevăzute cu sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și nivel 2, precum și cu sistemul național PZB90.

Ramele dispun de o zonă de bar/bistro, o zonă pentru călătorii cu dizabilități – cu două amplasamente conform standardelor în vigoare și o zonă destinată distribuirii automate de bilete și cu aparate de compostat. Au sisteme de climatizare și conexiune wi-fi. Viteza maximă de rulare este de 160 de km/h.

Ramele electrice RE-IR vor fi folosite pentru a asigura conectarea Capitalei cu principalele centre urbane ale țării, dar și pentru facilitarea conexiunilor inter-regionale. Astfel, rutele deservite vor fi următoarele:

-București Nord-Constanța;

-București Nord-Brașov-Arad-Timișoara;

-București Nord-Brașov-Cluj Napoca;

-București Nord-Brașov-Deda-Cluj Napoca;

-București Nord-Brașov;

-București Nord-Iași;

-București Nord-Suceava;

-București Nord-Galați;

-București Nord-Craiova-Târgu Jiu-Petroșani-Simeria;

-București Nord-Craiova-Timișoara-Arad;

-Cluj Napoca-Timișoara;

-Cluj Napoca-Suceava-Iași.

Este prima achiziție de trenuri noi pe care România o face din anul 2005, atunci când au fost cumpărate automotoarele Siemens Desiro (Săgeata Albastră). (Sursă foto: Alstom)

Distribuie
Mai multe articole similare
Mai multe de Mihai Paul Codunas
Mai multe în Știri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *