Liberalizarea pieței energiei le-a dat românilor posibilitatea să își aleagă furnizorul, optând pentru cea mai bună ofertă preț/calitate. Este și premisa de la care a pornit piteșteanul Laurențiu Mărculescu atunci când, la începutul anului, și-a schimbat furnizorul de curent electric: a renunțat la serviciile CEZ și a ales Hidroelectrica, Hidroelectrica oferind un preț mai mic.

În timp s-a dovedit o alegere neinspirată, după cum spune Mărculescu. Piteșteanul ne-a scris pe adresa redacției pentru a reclama o situație bizară cu care se confruntă și care, pe bună dreptate, îl revoltă.

„Întâmpin o problemă cu cei de la Hidroelectrica. Pe 8 ianuarie 2021 am făcut trecerea la așa-zisa nouă piață liberalizată de energie electrică. Am optat pentru un al furnizor: am ales, din păcate, Hidroelectrica.

Contractul încheiat între mine și Hidroelectrica face referire la două adrese diferite, la două locuri de consum diferite. Însă, deși au trecut șase luni, pe una dintre adrese facturile se emit tot de către vechiul meu furnizor, adică CEZ Vânzare, nu de către noul furnizor, Hidroelectrica! Hidroelectrica nu mi-a trimis nicio factură!

Problema este că, primind în continuare facturile tot de la CEZ, eu plătesc pentru locul de consum respectiv un preț mai mare decât prețul contractat odată cu trecerea la Hidroelectrica.

Odată cu parafarea contactului între mine și Hidroelectrica, am considerat că prețul ales, conform ofertei lor de atunci și stipulat în contact, face ca problema să fie rezolvată, adică trecerea pe piața liberă să fie încheiată în ceea ce mă privește. Paradoxal, însă, nu este așa!”

Firesc, Laurențiu Mărculescu li s-a adresat celor de la Hidroelectrica. De ce contractul semnat cu noul furnizor nu este pus în practică? De ce este facturat tot de CEZ? Odată parafat contractul, este obligația noului furnizor să notifice vechiul furnizor cu privire la schimbarea produsă. Adresele sale, precizează piteșteanul, au rămas fără niciun rezultat: „Zecile de solicitări făcute de mine către Hidroelectrica, telefonic și prin e-mail, sunt fără răspuns, fără soluționare în vreun fel anume”.

Ulterior, Laurențiu Mărculescu a făcut reclamații și la Protecția Consumatorilor și la Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE). În urma reclamației sale, în aprilie ANRE i-a cerut în scris președintelui Directoratului de la Hidroelectrica, Bogdan Badea, să-i rezolve piteșteanului problema. Nu a rezolvat-o nici până astăzi, ne spune Mărculescu.

„Recomandarea mea către cei care sunt în căutare de oferte/furnizori pe piața de energie electrică este să fie foarte atenți la ansamblul serviciilor furnizorului ales. Cu dezamăgire vă spun, și folosesc un eufemism aici, nu alegeți Hidroelectrica!”, încheie piteșteanul.

Dacă reprezentanții SPEEH Hidrolectrica SA (societate cu sediul în București) au ceva de spus cu privire la acest subiect, ne pot contacta și le vom publica punctul de vedere. (Foto: descriptiv. Sursa: pixabay.com)

Distribuie
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Mai multe articole similare
Mai multe de Mihai Paul Codunas
Mai multe în Știri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *