Dacia nu mai este cel mai valoros brand românesc. Pentru prima dată, Dacia a fost detronată din poziția de lider.

Dacia a pierdut primul loc în favoarea eMAG, a anunțat astăzi Brand Finance, cea mai mare firmă globală independentă de evaluare și strategie de brand.

„Brandul eMAG (în creștere cu 29%) a depășit valoarea de 1 miliard de euro și a depășit Dacia (în scădere cu 28%, la 815 milioane de euro), devenind astfel cel mai valoros brand românesc (…) Această schimbare istorică la vârful clasamentului a rezultat din creșterea brandului de e-commerce, favorizată de orientarea mai accentuată a consumatorilor către online în timpul pandemiei, combinată cu scăderea veniturilor Dacia”, potrivit Brand Finance Romania.

„Până foarte recent, brandul Dacia părea abonat la primul loc în clasament. Ascensiunea fermă a brandului eMAG marchează și un simbolic schimb de ștafetă, de la un brand cu vechime către un brand inventat cu mai puțin de 30 de ani în urmă. Pe această notă, ar fi un semn pozitiv pentru România dacă tot mai multe branduri din „noua economie” ar urca in top 50”, afirmă Mihai Bogdan, Managing Director Brand Finance Romania.

Distribuie
Mai multe articole similare
Mai multe de Mihai Paul Codunas
Mai multe în Economie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *