Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), în calitate de beneficiar al finanțării, și Ministerul Transporturilor, în calitate de organism intermediar pentru transport, au convenit pe 16 martie 2021 încheierea contractului de finanțare pentru elaborarea studiului de prefezabilitate și a studiului de fezabilitate pentru construirea variantei de ocolire Pitești Vest, în vederea alocării de fonduri europene nerambursabile prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.

Anunțul a fost făcut de CNAIR cu puțin timp în urmă.

Rezultatele așteptate ale proiectului sunt următoarele, potrivit CNAIR:

-realizarea studiului de prefezabilitate (Faza I);

-realizarea studiului de fezabilitate (Faza a II-a);

-întocmirea documentației-suport și asistență tehnică acordată CNAIR pentru depunerea și aprobarea aplicației de finanțare;

-asigurarea asistenței tehnice necesare CNAIR în perioada întocmirii documentației.

Proiectul are o valoare de 3.408.262,39 de lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 2.449.202,05 lei și 15% contribuția CNAIR – 432.212,13 lei.

„Perioada de implementare a proiectului este de 19 luni, respectiv între data de 01.01.2021 și 31.07.2022, la care se adaugă, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea contractului de finanțare”, precizează CNAIR.

Conform proiectului inițial, centura ocolitoare de vest a Piteștiului urma să lege comunele Albota și Bascov prin pădurea Trivale. Rămâne de văzut ce variantă va fi aleasă în urma studiilor cerute acum de CNAIR. Construirea centurii de vest a fost aprobată încă din 2003, iar un prim studiu de fezabilitate a fost realizat în 2004. Ulterior, însă, Guvernul a abandonat proiectul. (Foto: descriptiv)

Distribuie
Mai multe articole similare
Mai multe de Mihai Paul Codunas
Mai multe în Știri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.