Update, 27 noiembrie 2023, ora 15:40
Noul pod inaugurat astăzi traversează râul Dâmbovița în aval de podul istoric, printr-o deschidere de 100 de metri, încadrată de două deschideri marginale de câte 35 de metri fiecare. Podul este un proiect 100% românesc (proiectanți și firmă constructoare).
Proiectul de 46 de milioane de lei a mai inclus, pe lângă podul ca atare, și următoarele:
-rampele de acces, din pământ armat, cu o înălțime de maximum 10 metri și o lungime de 593 de metri;
-o subtraversare a rampei Pitești printr-un pasaj de beton armat cu lungimea de 15 metri și lățimea de 5 metri, pentru accesul la proprietăți pe un drum local;
-două intersecții la DN 73 pentru accesul către centrul localității Podu Dâmboviței.
Update, 27 noiembrie 2023, ora 13:50
Podul este gata și va fi deschis circulației astăzi, 27 noiembrie 2023. „Astăzi, la ora 14:00, deschidem circulației rutiere Podul Dâmboviței de pe DN 73 Pitești-Brașov, localizat în județul Argeș, care traversează râul Dâmbovița.
Acesta este cel mai lung pod în arc din România, care va înlocui un pod foarte vechi din 1886, monument istoric, și care va reprezenta o variantă de ocolire a localității Podu Dâmboviței, preluând astfel traficul de pe traseul istoric Rucăr-Bran”, a anunțat cu puțin timp în urmă Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Știrea inițială, 7 noiembrie 2023, ora 11:50
Podul care se construiește pe DN 73 Pitești-Brașov în comuna argeșeană Dâmbovicioara este aproape gata. Potrivit CNAIR, podul va fi inaugurat la finele acestei luni, cu o întârziere de două luni față de termenul asumat inițial.
„Lucrările se apropie de final, stadiul fizic fiind de 93%. Recepția și deschiderea traficului fără restricții de tonaj pe acest sector de drum sunt programate pentru sfârșitul lunii noiembrie”, a anunțat CNAIR.
Reamintim că podul, de tip arc metalic, se construiește la km 78+519, peste râul Dâmbovița, pe raza satului Podu Dâmboviței (comuna Dâmbovicioara), va avea două benzi de circulație, o lungime de 170 de metri și o înălțime maximă de 31 de metri.
Conform autorităților, valoarea contractului încheiat între Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și firma constructoare (Maristar Com, din București) este de 46 de milioane de lei, bani din fonduri europene (aici detalii). (Sursă video: Irinel Ionel Scrioșteanu)
Ne puteți citi și pe pagina noastră de Facebook și în grupul de socializare Pitesti24.ro. De asemenea, vă puteți abona la canalul nostru de YouTube.