Ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Tanczos Barna, a anunțat astăzi că o dezbatere publică despre oportunitatea introducerii unei taxe de poluare auto ar putea fi inițiată în luna aprilie a acestui an.

„În niciun caz nu poate decide ministrul Mediului dacă aplicăm sau nu o taxă. Am văzut ce s-a întâmplat în ultimii 10 ani, când deciziile au fost luate pe grabă, fără o dezbatere publică şi fără a analiza situaţia juridică sau background-ul juridic al acestor decizii, şi am ajuns la procese pierdute la Curtea Europeană de Justiţie. În niciun caz nu ministrul Mediului este cel care spune. (…)

După aprobarea bugetului şi după PNRR (n.r. – după finalizarea discuțiilor cu privire la Programul Naţional de Relansare şi Rezilienţă), probabil începând cu luna aprilie va fi iniţiată dezbaterea. Aprobăm PNRR şi programele naţionale cu care venim în sprijinul autorităţilor locale şi autorităţilor centrale, în sprijinul diverselor ministere, pe programe verzi, după care începem şi această discuţie privind o eventuală taxă de poluare.

(…) Vom lansa dezbateri publice şi discuţii atât cu autorităţile publice locale – unde avem infringement pe poluarea aerului – despre soluţiile care sunt propuse de UAT-uri în vederea reducerii poluării, cât şi cu cetăţenii, cu producătorii, cu dealerii auto, pentru a vedea în ce măsură România trebuie să se înroleze în grupul statelor europene care aplică diverse forme de taxare a poluării sau dacă trebuie să rămânem în grupul celor trei-patru state membre UE care nu practică nicio formă de taxare a poluării aerului.

Este o dezbatere importantă, trebuie să vedem – în cazul în care nu va exista nicio taxă – cu ce măsuri putem să venim în vederea reducerii poluării, mai ales în marile centre urbane, în Bucureşti, Timişoara, Iaşi, Cluj şi în celelalte oraşe unde constatăm aproape săptămânal că pe perioade scurte, intervale orare scurte, se depăşeşte limita admisă de poluare la nivelul UE”, a anunțat ministrul Mediului.

Taxa de poluare auto a fost eliminată în anul 2016, ceea ce a condus la o creștere semnificativă a importurilor de mașini second-hand.

Distribuie
Mai multe articole similare
Mai multe de Mihai Paul Codunas
Mai multe în Știri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *