Cu puțin timp în urmă, Dacia și-a prezentat rezultatele din primul trimestru al acestui an. Veștile sunt bune. 

Dacia pe piața europeană

În primul trimestru al anului 2023, vânzările Dacia pe piața europeană au totalizat 171.789 de unități, cu 34,3% mai multe față de perioada similară a anului trecut. La nivel european, cota de piață a mărcii în segmentul vehiculelor de persoane s-a ridicat la 4,6%, în creștere cu 0,8 puncte procentuale. Dacia a avut astfel cea mai puternică ascensiune a cotei de piață din rândul celor 30 de mărci incluse în clasamentul Asociației Constructorilor Europeni de Automobile.

Vânzările modelului Dacia Sandero au crescut cu 26,1% față de primul trimestru al anului 2022, ajungând la 68.318 unități. Sandero rămâne astfel cel mai vândut model către clienții persoane fizice din Europa.

Cu 57.660 de unități vândute, Dacia Duster a înregistrat o creștere de 23,9% comparativ cu perioada similară a anului trecut și își menține poziția pe podiumul celor mai vândute modele SUV către clienții persoane fizice de pe bătrânul continent.

Dacia Jogger a avut 23.330 de unități vândute în primele trei luni ale anului. De la lansare, modelul a atras deja peste 80.000 de clienți.

Dacia Spring își continuă evoluția ascendentă, cu 14.494 de unități vândute în primul trimestru, rezultat care îl situează pe podiumul celor mai vândute modele electrice către persoane fizice din Europa.

„Pe o piață europeană dinamică, Dacia a reușit în primul trimestru al acestui an o evoluție remarcabilă, marcată de o creștere semnificativă a vânzărilor și de atingerea unor cote de piață record. La sfârșitul lunii martie 2023, vânzările Dacia totalizau 171.789 de unități, în creștere cu 34,3% față de nivelul înregistrat în primele trei luni ale anului trecut”, informează Dacia.

În Franța, volumul vânzărilor Dacia în primul trimestru s-a ridicat la 38.938 de vehicule, în creștere cu 32,6% față de perioada similară a anului 2022. Această performanță se traduce printr-o creștere cu 1,2 puncte procentuale a cotei de piață, care se ridică la 7,6%. Dacia a contabilizat astfel un nou record în termeni de volume și de cotă de piață, consolidându-și poziția pe locul al treilea în clasamentul celor mai vândute mărci din Franța în segmentul vehiculelor de persoane, indiferent de canalul de vânzare. Patru modele (Sandero pe primul loc, Spring pe locul al patrulea și lider în segmentul vehiculelor electrice, Duster pe locul cinci și Jogger pe locul 10) figurează în topul celor mai vândute 10 modele către clienții particulari.

În Italia, Dacia a vândut 25.142 de vehicule în primele trei luni ale anului, în creștere cu 29,7%. Cota de piață a mărcii a crescut cu 0,2 puncte procentuale, până la 5,3%. Dacia a devenit în premieră cea mai vândută marcă din Italia către clienții persoane fizice, cu o cotă de piață în acest segment de 9,6%.

Germania figurează, de asemenea, printre piețele pe care Dacia a înregistrat o dinamică favorabilă a vânzărilor, acestea totalizând în primul trimestru 16.399 de unități, în creștere cu 30,4% față de perioada similară a anului 2022. Cota de piață a mărcii a înregistrat o creștere cu 0,4 puncte procentuale, până la 2,2%. Pentru Dacia, rezultatul obținut în intervalul ianuarie-martie 2023 reprezintă al doilea cel mai bun trimestru de vânzări din istoria prezenței mărcii pe piața germană.

Începutul de an a fost marcat de o evoluție pozitivă a vânzărilor și pe piața din Spania, acestea ajungând la 11.650 de unități, în creștere cu 140,1%. Cota de piață a mărcii a ajuns la 4,3%, în creștere cu 1,7 puncte procentuale.

Dacia pe piața românească

În România, topul primelor 5 vehicule de persoane cel mai vândute în primul trimestru a fost ocupat integral de modele Dacia. Mai mult, fiecare model al mărcii a fost lider în segmentul său de piață.

Vânzările înregistrate în intervalul de referință pe piața românească s-au ridicat la 13.651 de unități, în creștere cu 81% față de perioada similară a anului trecut. Cota de piață a Dacia a fost de 33,1%, cu 9,8 puncte procentuale mai mult față de nivelul atins în primele trei luni ale anului trecut.

În segmentul vehiculelor electrice, Dacia Spring continuă să domine clasamentul vânzărilor în primul trimestru al acestui an, cu o cotă de piață de 48,5%.

Început de an energic pentru Dacia

Primul trimestru al anului a fost marcat de extinderea ofertei Dacia în domeniul modelelor electrificate.

„Jogger Hybrid 140, primul hibrid al gamei Dacia și totodată cel mai accesibil vehicul de familie cu propulsie hibridă de pe piața europeană, a înregistrat un start comercial promițător, cu aproape 25% din mixul de vânzări al modelului.

Adevărat motor al mobilității electrice accesibile, Spring a înregistrat aproape 110.000 de comenzi de la lansare. Noua motorizare Electric 65, asociată cu un nou reductor specific, asigură accelerații și reprize mai energice, pe o plajă de utilizare extinsă, oferind astfel mai multă polivalență și mai multă plăcere la volan.

Lansată la 1 martie, simultan pe patru modele ale mărcii, versiunea Extreme materializează valorile outdoor ale mărcii Dacia, oferind un design și un nivel de echipare specific. Tematica outdoor se regăsește și în noua gamă de accesorii intitulată InNature”, transmite Dacia.

Ne puteți citi și pe pagina noastră de Facebook și în grupul de socializare Pitesti24.ro. De asemenea, vă puteți abona la canalul nostru de YouTube.  

Distribuie
Mai multe articole similare
Mai multe de Mihai Paul Codunas
Mai multe în Economie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *