Municipiul Pitești a semnat astăzi contractul pentru integrarea sistemului de e-Ticketing pentru transportul Publitrans și montarea de panouri informative în timp real în autobuze.

Contractantul este asocierea Kontron Services Romania – Thoreb Information Systems – Logic IT Consult SRL – Power Back-up Services. Valoarea contractului se ridică la 23.422.054 de lei inclusiv TVA (circa 4,7 milioane de euro). Finanțarea este asigurată prin Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020 (bani europeni).

”Semnarea contractului a avut loc după o întârziere de 1 an și 4 luni de contestații, făcute la toate instanțele abilitate de către ocupantul locului secund la licitație. Semnatarul de astăzi este ofertantul declarat de la început câștigător de către unitatea contractantă”, precizează Primăria Pitești.

Dotarea cu un sistem complet de tip e-Ticketing va permite plata călătoriei cu bilet/card de călătorie/card bancar/telefon/sms și asigură și o infrastructură modernă de acces la serviciile digitale (aplicație de plată, tarifare preferențială sau gratuități pentru elevi, pensionari, categorii defavorizate etc.).

De asemenea, sistemul pune la dispoziția Publitrans o întreagă infrastructură, atât pentru o relaționare mai bună cu cetățenii (trei casierii pentru emiterea și personalizarea cardurilor, automate de reîncărcare și vânzare de carduri), cât și o suită de aplicații software de management și evidență a resurselor, de la nivel de flotă de transport până la statistici de călătorie.

Fiecare autobuz va fi dotat cu:

-validatoare: aparate la care călătorii apropie cardul de călătorie (bilet/abonament/card bancar/telefon) și care asigură identificarea și validarea plății serviciului de transport;

-calculator de bord: echipament dedicat care asigură colectarea datelor de la validatoare, geolocalizarea și comunicația în permanență a autobuzului cu sistemul central.

De asemenea, în oraș vor fi amenajate 3 casierii care vor asigura atât personalizarea cardurilor, cât și vânzarea lor și, mai ales, eliberarea de carduri cu regim special către anumite categorii de călători (elevi, pensionari etc.), acest serviciu necesitând o procedură specifică de identificare:

-calculator aferent casieriei;

-tabletă;

-cameră foto/video pentru realizarea de fotografii pentru cei care vor să își personalizeze cardurile;

-imprimantă pentru personalizarea de carduri.

În stațiile de călători vor fi amplasate automate de vânzare de bilete și de reîncărcare a cardurilor de călătorie, care vor funcționa permanent, indiferent de oră.

Clienții Publitrans vor putea procura carduri de călătorie având un număr predefinit de călătorii (card preplătit cu două sau 10 călătorii) sau carduri de abonamente ori carduri de gratuități (unde este cazul).

”Vor fi posibilități practic nelimitate de planuri de tarifare avantajoase, super-oferte etc., în vederea atragerii cetățenilor spre utilizarea transportului public”, potrivit sursei citate.

Primăria nu specifică perioada de materializare a proiectului.

Ne puteți citi și pe pagina noastră de Facebook și în grupul de socializare Pitesti24.ro. De asemenea, vă puteți abona la canalul nostru de YouTube.  

Distribuie
Mai multe articole similare
Mai multe de Pitesti24.ro
Mai multe în Administrație

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *