Săptămâna viitoare vor începe lucrările de reabilitare a Palatului Administrativ din centrul Piteștiului. Recepția este programată pentru decembrie 2023.

„Am început procedura de predare-primire a amplasamentului Palatului Administrativ pentru proiectul de creștere a eficienței energetice, finanțat prin Programul Operațional 2014-2020, fonduri europene, așadar prin finanțare nerambursabilă, în valoare de 27 de milioane de lei.

Fiind vorba de o clădire cu cinci etaje, procedura se va derula pe o perioadă de câteva zile, urmând ca săptămâna viitoare să înceapă efectiv și lucrările. Aceste lucrări ar trebui finalizate în 21 de luni, pentru ca recepția finală să fie făcută pe data de 18 decembrie 2023.

Acest proiect impune operațiuni de eficientizare energetică. Se va avea în vederea și un sistem de climatizare al întregii clădiri, iar pe tot acoperișul vor fi montate panouri fotovoltaice”, precizează Sorin Ivașcu, director la Direcția Strategii, Sinteze, Proiecte cu Finanțare Europeană din Consiliul Județean Argeș.

Vor fi înlocuite instalațiile electrice, sanitare și termice, geamurile și parchetul. Fiind implicat și un aviz al Ministerului Culturii, clădirea va fi anvelopată termic numai în interior, nu și la exterior.

Reabilitarea va fi făcută de asocierea de firme SC RO Construct Center SRL și SC Steand Turism Center SRL (ambele din Argeș), lider de asociere fiind Construct Center. Va fi prima reabilitare a clădirii de la darea ei în folosință.

Clădirea are o suprafaţă desfăşurată de 10.510 mp, cu o lungime totală de 80,68 de metri şi o lăţime de 16,38 de metri.

Palatul Administrativ („Casa Albă”) din Pitești a fost construit în anii 1969-1970, după un proiect al arhitecţilor Cezar Lăzărescu şi Mircea Ochinciuc.

Distribuie
Mai multe articole similare
Mai multe de Mihai Paul Codunas
Mai multe în Administrație

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *