Dacia dezvăluie astăzi Sandrider, prototipul vehiculului de competiție care va participa în 2025 la Raliul Dakar și la Campionatul Mondial de Rally-Raid.

Inspirat din concept-car-ul Manifesto și creat cu ajutorul Renault Group și al companiei Prodrive, Sandrider va fi omologat în categoria Ultimate T1+.

Sandrider va utiliza combustibil sintetic produs de compania Aramco.

Conceput de designerii Dacia, stilul exterior al Sandrider urmărește ceea ce este esențial, evitând orice element inutil. Au fost păstrate doar panourile de caroserie absolut necesare, fără elemente decorative.

Tot în aceeași abordare, concentrată asupra nevoilor esențiale ale pilotului și copilotului, o atenție specială a fost acordată asigurării unei vizibilități optime. Astfel, capota-față este scurtă și puternic înclinată, iar partea superioară a planșei de bord este vopsită cu un material anti-reflectorizant.

La interior, designerii și inginerii Dacia s-au concentrat asupra nevoilor echipajului pilot-copilot. Sandrider se distinge printr-un tablou de bord modulabil, care permite fiecărui echipaj să își adapteze ergonomia și dispunerea anumitor elemente în funcție de preferințe.

Vehiculul beneficiază de o structură complet ranforsată, cu un planșeu și cu bare de protecție consolidate, o caroserie din fibră de carbon, precum și suspensii cu braț dublu și transmisie 4×4 adaptate constrângerilor extreme ale competițiilor de rally-raid.

Un sistem electric inovator de înaltă tensiune permite menținerea tuturor accesoriilor de la bord la o putere optimă, chiar în condițiile cele mai dificile. Astfel, răcirea perfectă a motorului va fi asigurată chiar și când acesta funcționează la regim maxim dar viteza mașinii este mică, așa cum se întâmplă, spre exemplu, la trecerea peste o dună de nisip.

Sandrider este echipat cu anvelope BF Goodrich de nouă generație, care oferă o aderență optimă pe toate tipurile de teren, cu rezistență maximă la loviri și perforații.

Echipele de ingineri au acordat o atenție specială diminuării greutății vehiculului, cu scopul de a reduce consumul de carburant. Astfel, Sandrider cântărește cu circa 15 kg mai puțin față de prototipuri comparabile. Acest lucru a fost posibil prin utilizarea unui șasiu tubular mai ușor, prin folosirea fibrei de carbon pentru panourile de caroserie, prin eliminarea oricărui element inutil și prin folosirea unui motor mai compact și mai ușor. Pentru a optimiza tracțiunea și performanța dinamică, a fost mărită distribuția greutății pe puntea-față.

Totodată, s-a pus un accent deosebit pe aerodinamică pentru a reduce consumul de combustibil, îmbunătățind în același timp performanța. Inginerii au reușit să reducă rezistența la înaintare cu 10% și portanța cu 40% în raport cu prototipurile comparabile. O atenție specială a fost acordată profilului prizelor de aer care asigură răcirea motorului.

Sandrider va fi supus în perioada următoare unei lungi serii de teste în diferite țări. Prima angajare într-o competiție va avea loc la Raliul Marocului 2024, una dintre probele Campionatului Mondial de Rally-Raid (W2RC), care va avea loc între 5 și 11 octombrie.

The Dacia Sandrider, echipa oficială a mărcii Dacia în W2RC, va participa la primul raliu Dakar și la toate etapele Campionatului Mondial de Rally-Raid în 2025. Va fi alcătuită din trei echipaje, ai căror membri se remarcă prin experiență, talent și entuziasm:

-Sébastien Loeb (50 de ani) – a câștigat Campionatul Mondial de Raliuri de 9 ori consecutiv între 2004 și 2012. El este pilotul cel mai titrat din sportul auto și este considerat cel mai mare pilot de raliu din toate timpurile. Sébastien Loeb participă la Raliul Dakar din 2016. Îl va avea copilot pe Fabian Lurquin;

-Cristina Gutiérrez Herrero – este prima femeie-pilot de raliu din Spania care a terminat Raliul Dakar la categoria auto, în 2017. În vârstă de 32 de ani, ea are deja la activ 8 participări la Raliul Dakar, între 2017 și 2024. A câștigat Cupa Mondială de Raliuri Cross-Country, categoria T3, în 2021. În ianuarie 2024 a devenit a doua femeie care a câștigat la o categorie (Challenger) a Dakar, după Jutta Kleinschmidt, care a ajuns pe primul loc la general. Îl va avea copilot pe Pablo Moreno Huete;

-Nasser al-Attiyah – este cvintuplu câștigător al Cupei Mondiale de Raliu off-road și dublu câștigător al Campionatului Mondial de Rally-Raid. Veritabilă legendă a raliului Dakar, Nasser a câștigat de cinci ori această probă mitică.

Ne puteți citi și pe pagina noastră de Facebook și în grupul de socializare Pitesti24.ro. De asemenea, vă puteți abona la canalul nostru de YouTube.  

Distribuie
Mai multe articole similare
Mai multe de Pitesti24.ro
Mai multe în Știri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *