„Ciuperca” de pe Calea București din Pitești în care a funcționat (mai mult cu numele) așa-zisul Centru național de informare și promovare turistică va căpăta o nouă întrebuințare după introducerea sistemului e-ticketing pentru călătoriile cu autobuzele Publitrans.

Spațiul în care își desfășoară activitatea Publitrans (din apropierea Parcului Lunca Argeșului) nu este proprietatea Primăriei, astfel încât nu poate fi eligibil în cadrul proiectului cu bani europeni în urma căruia în transportul local de călători din Pitești va fi introdus biletul electronic (despre proiect se vorbește de ani de zile, deocamdată municipalitatea a ajuns doar la faza studiului de fezabilitate).

„Din acest motiv, acest sediu își va păstra numai rolul administrativ, întregul proiect fiind localizat într-o locație aparținând Primăriei Pitești.

Centrul dispecerat (inclusiv centrul de date) și Casieria centrală vor fi amenajate într-o clădire existentă, aflată la adresa Calea București, nr. 4. În clădirea existentă a funcționat Centrul național de informare turistică, relocat ulterior, iar clădirea se află în conservare.

Locația se pretează perfect scopului din proiect, fiind o locație centrală și în imediata apropiere a zonei administrative a municipiului (Primărie, Consiliul Local, Prefectura), dar și lângă zona pietonală și de promenadă. (…) Astfel, propunerea privind poziționarea Casieriei centrale (care în relația cu cetățenii asigură emiterea titlurilor de călătorie personalizate) în centrul municipiului Pitești reprezintă soluția optimă, asigurând accesul simplu și facil pentru cetățeni, dar și acces imediat dinspre zona administrativă (Primăria Pitești), acces tehnic ușor și fiabil la rețelele de comunicații din zonă, dar și vizibilitate și expunere proiectului în general”, se arată în studiul de fezabilitate (SF) al proiectului.

„Ciuperca” ar urma să fie reamenajată în interior: „Suprafața nu este una generoasă, dar cu o compartimentare corespunzătoare este de așteptat să asigure întregul necesar pentru proiect, respectiv:

-casierie centrală, cu acces la public;

-dispecerat de transport public, cu 2 operatori;

-centru de date pentru deservirea întregii infrastructuri;

-facilități pentru personal (toaletă, chicinetă etc.)”, se precizează în SF-ul elaborat pentru Primăria Pitești de către firma contractată în acest sens de municipalitate, Smart Technology Research & Consulting SRL din București.

Amintim că așa-zisul Centru național de informare și promovare turistică a fost un proiect inițiat în perioada în care primar era Tudor Pendiuc și construit cu bani europeni (investiția a depășit, la timpul respectiv, 561.600 de lei), lucrările fiind finalizate la sfârșitul anului 2015. Centrul nu și-a dovedit utilitatea, puțini clienți călcându-i pragul de la inaugurare.

Distribuie
Mai multe articole similare
Mai multe de Mihai Paul Codunas
Mai multe în Administrație

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.