Update, 2 iunie, ora 15:15

CFR Călători a transmis astăzi un scurt comunicat de presă cu privire la incidentul de aseară: „În data de 1 iunie 2021, trenul IR 1897 București Nord-Golești-Pitești-Craiova a depășit semnalul stației Golești în poziția pe oprire.

În tren se aflau circa 50 de pasageri. Pentru continuarea călătoriei în condiții de siguranță, călătorii au fost preluați din stația Golești de trenul IR 1791 București Nord-Golești-Pitești.

O comisie formată din specialiști în domeniu cercetează cauzele care au condus la producerea acestui incident.

CFR Călători cere scuze călătorilor pentru disconfortul creat”.

Update, 1 iunie, ora 21:45

Mădălina Epure, purtător de cuvânt al Inspectoratului de Poliție Județean Argeș, face precizări: „Serviciul Județean de Poliție Transporturi Argeș a fost sesizat cu privire la faptul că un tren de călători care circula pe ruta București-Pitești-Craiova nu ar fi oprit la indicatoarele Stop amplasate la intrarea în Stația Golești și a rupt macazul de linie. Trenul nu a deraiat și nu au existat victime. Cei aproape 40 de călători au fost preluați de un alt tren și și-au continuat deplasarea.

La fața locului s-au deplasat atât echipa operativă a Serviciului Județean de Poliție Transporturi, cât și o comisie de specialitate din cadrul Agenției de Investigare Feroviară Română – pentru efectuarea cercetărilor. În cauză a fost întocmit dosar penal pentru săvârșirea infracțiunii de neîndeplinirea îndatoririlor de serviciu sau îndeplinirea lor defectuoasă, din culpă, iar verificările continuă pentru stabilirea tuturor împrejurărilor în care s-a produs evenimentul”.

Știrea inițială, 1 iunie, ora 21:15 

Un tren de călători (Săgeata Albastră) a rămas fără frâne, iar la intrarea în Stația CFR Golești a rupt macazul și s-a oprit. Incidentul a avut loc în această seară și nu s-a soldat cu victime.

În tren, care circula pe ruta București-Pitești-Craiova, se aflau în jur de 40 de călători. Au fost preluați de un alt tren.

Autoritățile au declanșat o anchetă, în urma căreia va fi stabilită cauza oficială a incidentului.

A fost deschis dosar penal in rem potrivit articolului 330 din Codul Penal (neîndeplinirea îndatoririlor de serviciu sau îndeplinirea lor defectuoasă, din culpă). Ce prevede acest articol:

(1) Neîndeplinirea îndatoririlor de serviciu sau îndeplinirea lor defectuoasă, din culpă, de către angajații care gestionează infrastructura feroviară ori ai operatorilor de transport, intervenție sau manevră, dacă prin aceasta se pune în pericol siguranța mijloacelor de transport, intervenție sau manevră pe calea ferată, se pedepsește cu închisoare de la 3 luni la 3 ani sau cu amendă. 

(2) Când fapta a avut ca urmare un accident de cale ferată, pedeapsa este închisoarea de la unu la 5 ani.

Distribuie
Mai multe articole similare
Mai multe de Mihai Paul Codunas
Mai multe în Știri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *