Se lucrează pe tronsonul 2 (Robănești-Slatina) al viitorului drum expres Pitești-Craiova. Este tronsonul (împărțit în două loturi) pe care lucrează asocierea de firme românești SA & PE Construct SRL – SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL – SC Consitrans SRL.
„Se lucrează în principal la structuri și la confecționarea grinzilor și a elementelor prefabricate folosite la lucrările de artă, urmând ca antreprenorul să se mobilizeze și la terasamente imediat ce condițiile meteorologice vor permite acest lucru. În această perioadă, antreprenorul are mobilizați peste 900 de muncitori”, informează Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), care dă publicității imagini filmate recent pe șantierul tronsonului 2, în zona râului Olt și la poligonul de grinzi.
Tronsonul 2 are o lungime de 39,85 de km și este împărțit în două loturi: Robănești-Brăneț (18,50 de km) și Brăneț-Slatina (21,35 de km).
Potrivit CNAIR, viitorul drum expres Pitești-Craiova va avea o lungime de 121,85 de km (cu câte două benzi de circulație pe fiecare sens de mers), 10 noduri rutiere, 75 de poduri și pasaje, 26 de intersecții la nivel divizat fără acces, 4 parcări de scurtă durată, 4 spații de servicii și 3 centre de întreținere și deszăpezire.
Către sfârșitul anului trecut, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a depus la Bruxelles cerere în vederea obținerii de bani europeni nerambursabili pentru finanțarea investiției. Fondurile solicitate ar urma să fie alocate de Uniunea Europeană din Fondul de Coeziune, prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.
Valoarea totală a proiectului este de 4.550.958.148, 21 de lei (85% contribuția Uniunii Europene – 3.840.173.903, 72 de lei și 15% contribuția CNAIR – 710.784.244, 49 de lei). Durata proiectului: 61 de luni.
Lucrările la viitorul drum expres Pitești-Craiova au început în primăvara anului 2020.