Grupul Geely Automobile din China este un alt nume vehiculat ca posibil viitor nou proprietar, indirect, la uzina Automobile Dacia din Mioveni.

Potrivit Reuters, Geely ar putea prelua o deținere semnificativă și potențial de control la divizia de mașini cu combustie internă și hibrid a Renault (adică cel puțin 51% din pachetul de acțiuni), divizie care care va include și Automobile Dacia din Mioveni.

Fondată de un miliardar chinez, Geely deține în Europa compania suedeză Volvo și are un pachet minoritar de acțiuni la Mercedes, în Germania. De asemenea, deține și producători mai mici, Polestar și Lotus. Cu 129.000 de angajați, Geely a avut anul trecut venituri de 55,8 miliarde de dolari și un profit de 1,47 de miliarde de dolari.

Directorul executiv al Renault, Luca de Meo, a fost întrebat despre discuțiile în acest sens cu reprezentanții Geely, discuții pe care le-a avut cu ocazia unei vizite recente în Coreea de Sud, acolo unde cele două companii sunt partenere.

Răspunsul lui Luca de Meo, după cum era de așteptat, a fost evaziv: „Acesta este genul de sector sau industrie unde ai nevoie să modifici mărimea pentru a avea sinergii și pentru a reduce costul pentru utilizatori. Este un proiect care există pentru a proiecta mașinile noastre pe combustie internă în viitor. Avem nevoie de un partener pentru a face asta și facem asta”.

Un alt potențial partener pentru divizia de mașini cu combustie internă și hibrid a Renault al cărui nume a fost vehiculat este compania petrolieră Saudi Aramco, din Arabia Saudită. Au mai fost vehiculate și numele Nissan (care ar fi declinat oferta) și Mitsubishi, deja partenere de alianță ale Renault.

Viitorul partener al Renault pentru divizia de mașini cu motoare clasice și hibrid (care va deveni, indirect, și proprietar la uzina Automobile Dacia) ar urma să fie anunțat la începutul lunii viitoare. Rămâne de văzut cine va fi viitorul sau cine vor fi viitorii parteneri și dacă Renault îi va ceda acestuia sau acestora controlul ori dacă francezii își vor păstra un pachet majoritar de acțiuni.

Reamintim că Renault vrea să separe divizia de mașini cu combustie internă și hibrid (care va include și Automobile Dacia, pe lângă uzinele Renault din Spania, Portugalia, Turcia și America Latină) de divizia de mașini electrice plus servicii software (care va funcționa în Franța). Pentru divizia cu motorizare clasică Renault caută un partener sau parteneri, împreună cu care să suporte costurile pentru dezvoltare. (Sursă foto: Argeșul de poveste)

Distribuie
Mai multe articole similare
Mai multe de Mihai Paul Codunas
Mai multe în Economie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *