Update, 19 noiembrie 2024, ora 09:25
Va fi inaugurat un nou tronson al drumului expres Craiova-Pitești, tronsonul 1 Craiova-Robănești (Balș). Potrivit Asociației Pro Infrastructură, tronsonul va fi dat în circulație în prima parte a lunii viitoare.
”Craiova-Balș, deschidere în decembrie 2024!
După ce pe 1 iulie și ulterior pe 9 septembrie vă ziceam de marea surpriză de pe cei 17,7 kilometri ai Drumului Expres DEx12 Craiova-Balș, iată putem spune astăzi cu siguranță că tronsonul se va inaugura în 2024. Estimarea noastră este 3-7 decembrie, deci în vreo trei săptămâni, dacă și vremea colaborează.
Felicitări antreprenorului general turc Ozaltin, dar și asociaților români ai acestuia Strade Bauunternehmung (împreună cu Mineralport) și Visio pentru o deschidere cam cu 3 luni înainte de termenul contractual. Doar UMB, Strabag, Porr, Webuild (fostă Astaldi) și defuncta Tirrena Scavi au mai reușit inaugurări curate înainte de termen pe autostrăzile din România.
(…) Atenție: se va circula fără pasajul DEx12 peste Centura Craiova (DN 65F). Accesul se va face pe bretelele din acest nod și prin girația de la sol. Pasajul nu are descărcare în zona de nord-est a orașului”, anunță Asociația Pro Infrastructură.
Știrea inițială, 9 februarie 2024, ora 15:30
Turcilor de la Ozaltin Inșaat Ticaret Ve Sanayi AS li s-a cerut astăzi o mai mare mobilizare pe șantierul tronsonului 1 al drumului expres Craiova-Pitești.
Se lucrează cu 247 de muncitori și 136 de utilaje și echipamente, dar, prezent astăzi pe șantier, Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a solicitat o suplimentare. „Am solicitat suplimentarea numărului de muncitori și utilaje, mai ales pe zona de terasamente, întrucât vremea este favorabilă și se pot deschide mai multe puncte de lucru pe întregul amplasament al șantierului”, spune Scrioșteanu.
Potrivit sursei citate, stadiul lucrărilor este următorul (fără a preciza un procent anume):
-au fost reluate lucrările de terasamente în mai multe zone ale lotului;
-se lucrează la toate cele 15 structuri simultan, executându-se lucrări de la armare radiere până la realizarea cuzineților în vederea montării aparatelor de reazem;
-sunt forați, armați și turnați toți piloții aferenți nodului rutier cu DN 65F (Centura de Nord Craiova), iar elevațiile sunt în curs de finalizare. Totodată, se execută lucrări și pentru 3 din 4 rigle aferente;
-a început producția de grinzi prefabricate din beton, urmând a fi livrate toate cele 294 de grinzi pe șantier până la sfârșitul lunii aprilie, conform antreprenorului;
-se execută lucrări de îmbunătățire a umpluturii de pământ cu liant hidraulic;
-se execută stratul de formă;
-au fost executate tronsoane experimentale pentru stratul de balast stabilizat cu liant hidraulic și a început așternerea acestui strat de la km 13+000 până la km 14+000;
-se execută lucrări de colectare și evacuare a apelor pluviale și se realizează șanțurile betonate;
-au fost finalizate lucrările de relocare a utilităților publice.
Amintim că lucrările pe tronsonul 1 Craiova-Robănești (în județul Dolj), tronson cu o lungime de 17,7 km, au fost reluate în octombrie 2023, la 10 luni după rezilierea contractului cu italienii de la Tirrena Scavi S.p.A. Noul antreprenor – asocierea Ozaltin Inșaat Ticaret Ve Sanayi AS (lider de asociere, din Turcia) – Strade Bauunternehmung SRL (din România) – Visio Construction Works SRL (din România) – și-a asumat că va finaliza lucrările în 18 luni, la o valoare de 439,29 de milioane de lei plus TVA (finanțare din fonduri europene nerambursabile).
CNAIR a reziliat contractul cu italienii pentru mari întârzieri: deși tronsonul ar fi trebuit să fie gata în 2022, stadiul lucrărilor la finele anului 2022 ajunsese la doar 57% (aici amănunte). (Sursă foto: Asociația Pro Infrastructură)
Ne puteți citi și pe pagina noastră de Facebook și în grupul de socializare Pitesti24.ro. De asemenea, vă puteți abona la canalul nostru de YouTube.