Update, 26 iulie 2022, ora 18:05

Lucrările de semaforizare inteligentă, potrivit Primăriei Pitești, au fost încheiate în alte două intersecții: bulevardul Eroilor-strada Exercițiu și strada Egalității-strada Vasile Lupu. De astăzi, de la ora 21:00, semafoarele din cele două intersecții vor avea regim normal de funcționare.

Update, 16 iunie 2022, ora 19:10

Au fost finalizate lucrările de modernizare a intersecțiilor strada Depozitelor – strada Take Ionescu, strada Smeurei – strada Teilor și bulevardul Nicolae Bălcescu – strada Mircea Eliade.

„Semaforizare inteligentă finalizată în trei intersecții, dintre cele 38 aflate în curs de modernizare în Pitești. În acest context, începând de astăzi, 16 iunie, pentru o perioadă scurtă de timp, semafoarele din intersecțiile menționate vor funcționa în modul galben intermitent, asigurând o mai bună acomodare a participanților la trafic”, informează Primăria.

Update, 18 martie 2022, ora 16:00

Luni, 21 martie 2022, vor începe lucrările de modernizare a intersecțiilor prevăzute în contractul cu finanțare europeană. Primele vizate, anunță Primăria, sunt următoarele:

-intersecția strada Depozitelor – strada Take Ionescu;

-intersecția strada Smeurei – strada Teilor;

-intersecția bulevardul Nicolae Bălcescu – strada Mircea Eliade.

Conform sursei citate, lucrările vor dura trei luni și se vor desfășura ziua.

Lucrările vor consta în următoarele:

-realizarea canalizației electrice în carosabil, trotuar și spațiu verde („legăturile între stâlpii de susținere a semafoarelor cu automatul de dirijare se vor efectua printr-o canalizație electrică subterană proprie”, precizează Primăria;

-schimbarea cablurilor de legătură ale semafoarelor;

-plantarea de noi stâlpi de semaforizare;

-amplasarea de dispozitive acustice (pentru persoane cu dizabilități) și de dispozitive push-button (pentru confirmarea cererii de trecere din partea pietonilor) „la fiecare intersecție de tip trecere de pietoni”;

-montarea de bucle inductive de trafic în carosabil, care să permită identificarea în mod real și instantaneu a numărului de vehicule care intră sau ies din intersecție. „Aceste date permit automatelor de dirijare propuse a dota intersecțiile să creeze timpi de semaforizare în funcție de condițiile de trafic și să optimizeze la maxim funcționarea intersecțiilor”;

-realizarea unei comunicații prin fibră optică între intersecții, „ajutând astfel la realizarea undei verzi și la corelarea în timp real a intersecțiilor, precum și la crearea legăturii acestora cu Centrul de Comandă și Control”, potrivit Primăriei;

-branșarea la rețeaua electrică a fiecărei intersecții nesemaforizate.

Știrea inițială, 6 ianuarie 2022, ora 14:45

La Primăria Pitești au fost semnate astăzi două contracte cu finanțare europeană: „Implementarea unui sistem de management integrat al traficului, sistem de monitorizare video, inclusiv pentru transportul public de călători” și „Managementul parcărilor și implementarea de panouri informative la intrarea în municipiul Pitești”.

1.Sistem de management integrat al traficului

Contractul a fost încheiat de Primărie cu asocierea SC Altimate SA (lider) și SC Trident Servicii și Mentenanță SA (asociat), cu subcontractanții SC I Wave Solutions SRL și Cross Zlin. Are o valoare de aproape 27.500.000 de lei fără TVA și o durată de execuție de 14 luni.

Potrivit Primăriei, vor fi modernizate 38 de intersecții și zone cu treceri de pietoni:

-intersecție strada Dumbravei – strada Trivale – strada Maternității;

-intersecție bulevardul Republicii – strada Maternității;

-intersecție bulevardul Republicii – strada Constantin Zărnescu;

-intersecție strada Maternității – strada Victoriei;

-intersecție strada Calea București – bulevardul I.C. Brătianu;

-trecere de pietoni bulevardul I. C. Brătianu – strada Justiției;

-intersecție strada Unirii – strada Maior Gh. Sonțu;

-intersecție strada Maior Gh. Sonțu – strada Târgu din Vale;

-intersecție bulevardul Republicii – strada C.A. Rosetti;

-intersecție strada Calea Craiovei – bulevardul Frații Golești;

-intersecție bulevardul Eroilor – strada Armand Călinescu;

-intersecție bulevardul Eroilor – bulevardul Republicii – Piața Muntenia;

-intersecție strada 1 Decembrie 1918 – strada Paltinului;

-intersecție strada C.Zărnescu (Smeurei) – strada Armand Călinescu;

-intersecție bulevardul Nicolae Bălcescu – strada Negru Vodă – strada Calea Bascovului;

-intersecție bulevardul Nicolae Bălcescu – strada Constantin Dobrogeanu Gherea;

-intersecție strada Exercițiu – strada Smeurei;

-intersecție bulevardul Eroilor – strada Exercițiu;

-trecere de pietoni bulevardul Republicii – Pasajul Doina și Ion Aldea-Teodorovici (BRD);

-intersecție strada Exercițiu – strada Teilor;

-intersecție strada Smeurei – strada Teilor;

-intersecție strada Depozitelor – strada Take Ionescu (Publitrans);

-trecere de pietoni strada Calea București – strada Florilor;

-trecere de pietoni strada Calea București – bloc 34;

-trecere de pietoni bulevardul Nicolae  Bălcescu – Banca Transilvania;

-intersecție bulevardul Nicolae Bălcescu – strada Mircea Eliade;

-intersecție bulevardul Nicolae Bălcescu – Aleea Spitalului;

-trecere de pietoni strada Maior Sonțu – Hotel Cora;

-trecere de pietoni strada Armand Călinescu – Colegiul „I. C. Brătianu”;

-trecere de pietoni strada Calea Craiovei – strada Gheorghe Doja;

-trecere de pietoni strada Armand Călinescu – Club 32;

-trecere de pietoni bulevardul Republicii – Galeria de artă;

-trecere de pietoni bulevardul Republicii – strada Panselelor;

-trecere de pietoni strada Egalității – Colegiul „Zinca Golescu”;

-intersecție bulevardul Republicii – strada Calea Craiovei;

-trecere de pietoni strada Egalității – strada Vasile Lupu;

-trecere de pietoni strada Negru-Vodă – strada Carpați;

-trecere de pietoni Calea București – acces piața Ceair.

Sistemul va cuprinde mai multe subsisteme, printre care:

a)subsistem de control al traficului, alcătuit din:

-automate de ultimă generație de dirijare a traficului, capabile să asigure adaptarea timpilor de semaforizare la fiecare ciclu, pe fiecare direcție de deplasare, în funcție de valorile de trafic;

-semafoare cu LED, cu butoane pentru pietoni și dispozitive acustice pentru persoanele nevăzătoare;

-senzori wireless care asigură contorizarea în timp real a numărului de vehicule;

-aplicație UTC (Urban Traffic Control), software care permite monitorizarea fluxului de trafic în vederea optimizării continue a traficului prin adaptarea ciclului de semaforizare în timp real la valorile de trafic din teren, astfel încât să se minimizeze întârzierile și numărul de opriri ale vehiculelor de transport public, precum și ale vehiculelor private.

b)subsistem de monitorizare video a traficului

S-a prevăzut echiparea intersecțiilor cu 1-2 camere video PTZ, conectate la Centrul de Control.

c)subsistem de comunicații prin radio și fibră optică

Pentru conectarea principalelor noduri de rețea în care se instalează echipamente, se propune realizarea unei infrastructuri de fibră optică îngropată, formată din 24 de fibre, în tubulatură proprie. Pentru punctele foarte îndepărtate, la care o investiție în infrastructură îngropată nu se justifică, se vor instala echipamente pentru comunicații radio. Astfel, utilizând infrastructura de comunicații, toate subsistemele vor comunica cu Centrul de Comandă și Control.

d)subsistem Centru de Comandă și Control

Se va realiza un Centru de Comandă și Control în parcarea Poliției Locale (bulevardul Eroilor, nr. 30). Centrul de comandă va integra monitorizarea și managementul tuturor sistemelor instalate.

e)subsistem de analiză inteligentă de trafic

Sistemul va asigura detecţia automată a incidentelor (oprirea vehiculelor, scăderea bruscă a vitezei), într-o zonă de detecţie presetată. Vor fi montate și camere ANPR pe stâlpii cu console aferenți semaforizării din intersecții.

f)subsistem de cântărire în mișcare

Sistemul va face cântărirea în mișcare a autovehiculelor, pentru aplicarea de sancțiuni celor care depășesc sarcina maximă admisă.

2.Sistem de management al parcărilor

Contractul a fost încheiat de Primărie cu SC Altimate SA, cu terț susținător SC Pro Park SRL. Are o valoare de aproape 5.200.000 de lei fără TVA și o durată de execuție de 8 luni.

Conform Primăriei, vor fi modernizate 5 parcări:

-parcarea supraterană de la blocul E3 din zona Centru;

-parcarea supraterană din piața Ceair-Calea București;

-parcarea de la Teatrul „Alexandru Davila”;

-parcarea de la Finanțe;

-parcarea de la Hotelul Muntenia.

Totodată, vor fi instalate 5 panouri la intrările în Pitești dinspre autostrada A1, DN 7C, DN 67B, DN 65 și DN 65B, care vor afișa în timp real numărul de locuri de parcare disponibile în municipiu și localizarea acestora.

Distribuie
Mai multe articole similare
Mai multe de Mihai Paul Codunas
Mai multe în Știri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *