Constructorul italian Tirrena Scavi S.P.A. este, din nou, somat de autoritățile din România să pună osul la treabă pe tronsonul 1, Craiova-Robănești (județul Dolj), al viitorului drum expres Pitești-Craiova.
„Constructorul nu este mobilizat în șantier! Obligațiile financiare ale CNAIR către Antreprenor au fost îndeplinite în termen pe tot parcursul contractului.
În zilele următoare, CNAIR va emite o nouă serie de Certificate Intermediare Constatatoare.
Reamintim că Antreprenorul tronsonului 1 al DEx 12 a primit deja (în urmă cu 3 luni) un Certificat cu concluzii negative din cauza mobilizării slabe și a evoluției foarte lente a lucrărilor”, a anunțat, cu puțin timp în urmă, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Italienii de la Tirrena Scavi S.P.A. nu au ținut cont de prima somație. Potrivit sursei citate, stadiul fizic al lucrărilor este de doar 51,06%, în condițiile în care, conform contractului, lucrările trebuie terminate în decembrie anul acesta.
În vara acestui an, în iulie, aflați în vizită pe șantier, premierul Nicolae Ciucă și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, declarau că, în ritmul în care lucrează italienii, tronsonul nu poate fi gata până la sfârșitul anului:
-Nicolae Ciucă: „Sunt probleme pe care constructorul trebuie să le rezolve din punct de vedere al finanțării. Din graficul lucrărilor putem să ne dăm seama că nu vor fi finalizate la finele anului, așa cum e în contract (n.r. – decembrie 2022)”;
-Sorin Grindeanu: „Constructorul italian al tronsonului 1 înregistrează în continuare întârzieri. Este evident că în acest ritm nu va finaliza lucrările până la sfârșitul acestui an. Dacă nu își îmbunătățește mobilizarea, acesta va suporta consecințe contractuale severe. Vreau să ia foarte în serios acest avertisment și sper să nu fiu nevoit să îl pun în aplicare”.
Lucrările pentru cei 17,7 km ai tronsonului 1 Craiova-Robănești (Centura nord Craiova-intrare în Balș) au început în septembrie 2019. Valoarea contractului este de 358,18 milioane de lei fără TVA.