Constructorul Porr a atins și depășit o nouă bornă importantă pe șantierul secțiunii 4 Tigveni-Curtea de Argeș a viitoarei autostrăzi Sibiu-Pitești în ceea ce privește construirea tunelului rutier de sub Dealul Momaia, din comuna Tigveni: 2.000 de metri forați pe ambele sensuri, din totalul de 2.700.
”Sunt pe șantierul secțiunii 4 Tigveni-Curtea de Argeș a autostrăzii Sibiu-Pitești, unde noaptea trecută am trecut la o nouă și importantă etapă în construirea primului tunel rutier la nivel de autostradă de pe acest drum de mare viteză. Este vorba despre:
-noaptea trecută a avut loc turnarea betonului final al structurii de rezistență pe primul tronson (12,5 m) al Tunelului Daniela;
-am trecut pragul de 2.000 de metri de tunel forat din lungimea totală a ambelor fire: 1.088 de metri forați la Tunelul Daniela (sensul de mers Sibiu-Pitești) și 928 de metri forați la Tunelul Alina (sensul de mers Pitești-Sibiu)”, a informat în această dimineață Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Potrivit sursei citate, antreprenorul are mobilizate pe șantier 650 de persoane și 210 utilaje și echipamente de construcții.
În urmă cu trei săptămâni, același oficial de la Ministerul Transporturilor a anunțat în premieră data la care ar urma să fie gata excavările la tunel: ”Constructorii estimează că în jurul datei de 15-20 februarie (n.r. – anul 2025) firul Daniela, spre Pitești, va ajunge la portalul de ieșire. Deci, vom finaliza în jurul datei de 15-20 februarie Tunelul Daniela, iar la o distanță de câteva săptămâni și Tunelul Alina (n.r. – sensul de mers spre Sibiu)” – aici subiectul pe larg.
După ce lucrările vor fi finalizate, tunelul rutier de sub Dealul Momaia va primi denumirea oficială „Tunel Curtea de Argeș”.
Lucrările la secțiunea 4 Tigveni-Curtea de Argeș (în lungime de 9,6 kilometri) au început în vara anului 2023 și sunt programate să se încheie în anul 2027.
Ne puteți citi și pe pagina noastră de Facebook și în grupul de socializare Pitesti24.ro. De asemenea, vă puteți abona la canalul nostru de YouTube.