Update, 16 iulie 2024, ora 12:10

Au început forajele geotehnice care vor sta la baza proiectului de modernizare a Transfăgărășanului (DN 7C), modernizare fără precedent de la darea în folosință a drumului.

„În cadrul studiului de fezabilitate comandat de CNAIR trebuie stabilite soluțiile care să permită circulația pe Transfăgărășan pentru o perioadă de timp cât mai îndelungată (de preferat pe tot timpul anului), inclusiv pe secțiunea Piscu Negru-Bâlea Cascadă, cum ar fi:

copertine de protecție din beton;

panouri de informare digitale la intrările pe Transfăgărășan (Curtea de Argeș și Cârțișoara) care să le arate șoferilor numărul de locuri de parcare libere, condițiile meteo (vânt, polei, temperaturi);

-zone pentru parcări, cu spații pentru comercianți;

-puncte de belvedere;

-închiderea sigură a tunelului de la Bâlea Lac;

-îmbunătățirea siguranței rutiere.

Elaborarea studiului de fezabilitate are o durată de 12 luni și ar trebui să fie gata la începutul anului viitor. Finanțarea este asigurată din Programul Transport (40%)”, informează CNAIR.

Update, 28 februarie 2024, ora 09:40

În sfârșit, a fost semnat contractul cu Rutier Conex XXI SRL pentru elaborarea documentației necesare modernizării Transfăgărășanului pe tronsonul cuprins între Piscu Negru și Cabana Bâlea Cascadă (km 104+000 – km 130+800).

„Scopul acestui studiu de fezabilitate constă în determinarea soluțiilor tehnice care să permită menținerea Transfăgărășanului deschis pe toată durata anului între Piscu Negru și Cabana Bâlea Cascadă”, spune Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Știrea inițială, 17 octombrie 2023, ora 19:40

Astăzi a fost desemnat câștigătorul contractului pentru proiectarea modernizării tronsonului cuprins între Piscu Negru și Cabana Bâlea Cascadă al DN 7C Transfăgărășan: Rutier Conex XXI SRL din municipiul Bacău, care a avut o ofertă mai bună față de competitori (Specialist Consulting SRL și Total Business Land SRL).

Firma are la dispoziție 8,4 milioane de lei plus TVA și 12 luni de la semnarea contractuluu pentru a finaliza proiectarea. Contractul este finanțat din fonduri europene nerambursabile prin Programul Transport 2021-2027.

„Doresc astfel să aplicăm soluții tehnice care să permită circulația în condiții de siguranță pe Transfăgărășan pentru o perioadă cât mai lungă din an între Piscu Negru și Cabana Bâlea Cascadă. Contractul prevede adoptarea unor soluţii tehnice corespunzătoare pentru ca circulaţia să fie deschisă pe o perioadă cât mai lungă a anului pe această secțiune”, afirmă directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.

Este vorba despre tronsonul cuprins între km 104+000 și km 130+800, care se închide câteva luni, în perioada sezonului rece, din cauza condițiilor meteorologice.

Rutier Conex XXI SRL va trebui să găsească și să propună soluții pentru următoarele lucrări de modernizare:

-copertine de protecție din beton;

-polate, consolidări, lucrări de scurgere a apelor, lucrări de siguranță rutieră;

-identificarea zonelor pentru parcări (spații pentru comercianți în parcări, modalități de taxare a acestor spații de servicii publice);

-zone de viewpoint;

-identificarea de zone pentru banda de vehicule grele;

-închiderea sigură a tunelului de la Bâlea Lac;

-panouri de informare digitale la intrările pe Transfăgărășan (Curtea de Argeș/Cârțișoara), cu anunțuri despre numărul de locuri de parcare libere, temperatură, vânt, polei.

Conform regulamentului propriu de funcționare, Transfăgărășanul se deschide complet traficului rutier – adică și între Piscu Negru și Cabana Bâlea Cascadă (km 104+000 – km 130+800) – pe 1 iulie și se închide pe 20 octombrie, cu variații în funcție de condițiile meteorologice. (Foto principal: Arhivă. Sursa: tribuna.ro)

Ne puteți citi și pe pagina noastră de Facebook și în grupul de socializare Pitesti24.ro. De asemenea, vă puteți abona la canalul nostru de YouTube.  

Distribuie
Mai multe articole similare
Mai multe de Pitesti24.ro
Mai multe în Știri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *