Update, 16 septembrie 2024, ora 14:40

Constructorul montează grinzi la podul de peste Valea Bușaga, în zona Curtea de Argeș. Este utilizată o macara uriașă, de 600 de tone, un adevărat ”mastodont”.

”Montare grinzi la podul peste Valea Bușaga de pe secțiunea 4 a A1 Sibiu-Pitești. Pentru montarea grinzilor este folosită o macara șenilată de 600 de tone.

Se vor monta 96 de grinzi, iar greutatea unei singure grinzi este de aproximativ 70 de tone. Cel mai înalt punct de montare este de 30 de metri”, a informat astăzi CNAIR.

Update, 3 septembrie 2024, ora 15:30

Lucrările au ajuns la un stadiu fizic de 47,14%, a informat astăzi CNAIR.

”Antreprenorul lucrează într-un ritm susținut și este mobilizat corespunzător, pe șantier fiind prezenți 685 de muncitori și 220 de utilaje și echipamente.

Pe acest sector de autostradă se vor construi 12 poduri și podețe, un nod rutier și un tunel cu lungimea de 1,35 de km.

Săpăturile la tunel au ajuns la 890 de metri în galeria dreaptă și la 760 de metri în galeria stângă din totalul de 1.300 de metri. Lucrările la tunel se desfășoară 24h/24h.

Se toarnă radierul la tunelul din stânga circa 12,5 metri/pe zi, 140 m3 pe tronson. Urmează montarea schelelor pentru hidroizolație și armătură, precum și montarea cofragului de betonare”, potrivit sursei citate.

Cele mai noi imagini de pe șantier, AICI.

Update, 13 iunie 2024, ora 11:50

Stadiul lucrărilor a ajuns la 37,80%, a anunțat cu puțin timp în urmă CNAIR.

„Se lucrează într-un ritm susținut, iar mobilizarea este corespunzătoare, pe șantier fiind prezenți în momentul de față 610 muncitori și 190 de utilaje și echipamente de construcții.

Excavațiile în tunelul de la Momaia se execută 24/24h, concomitent pentru ambele galerii. Stadiul fizic pentru galeria dreaptă este de 713 metri, iar pentru cea din stânga, de 579 de metri, din lungimea totală de 1,3 kilometri a fiecărei galerii”, conform Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Cele mai noi imagini de pe șantier, AICI.

Știrea inițială, 11 mai 2024, ora 13:30 

Lucrările la secțiunea 4 Tigveni-Curtea de Argeș a viitoarei autostrăzi Sibiu-Pitești sunt realizate în proporție de 30%, a anunțat cu puțin timp în urmă Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

În ceea ce privește săpăturile la tunelul de sub Dealul Momaia, de la Tigveni, județul Argeș, acestea au ajuns la 625 de metri în galeria dreaptă și la 470 de metri în galeria stângă, potrivit sursei citate.

Amintim că în urmă cu două luni stadiul lucrărilor pe întreaga secțiune era de 25,5%, în timp ce la tunel fuseseră excavați 414 metri în galeria dreaptă și 283 de metri în galeria stângă.

Tunelul va avea câte 1.350 de metri pe fiecare fir (2.700 de metri în total).

Lucrările la secțiunea 4 Tigveni-Curtea de Argeș (în lungime de 9,6 kilometri) au început în vara anului 2023 și sunt programate să se finalizeze în anul 2027. Antreprenor este Porr Construct (Austria). Valoare contract: 1,678 de miliarde de lei plus TVA.

Ne puteți citi și pe pagina noastră de Facebook și în grupul de socializare Pitesti24.ro. De asemenea, vă puteți abona la canalul nostru de YouTube

Distribuie
Mai multe articole similare
Mai multe de Pitesti24.ro
Mai multe în Știri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *