Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură au revenit pe șantierul secțiunii 4 Tigveni-Curtea de Argeș a viitoarei autostrăzi Sibiu-Pitești.
Potrivit sursei citate, ritmul lucrărilor este unul bun, inclusiv la tunelul de sub Dealul Momaia din Tigveni. Asociația Pro Infrastructură semnalează, însă, că antreprenorul Porr a dat de o zonă cu mult nisip, ceea ce îngreunează lucrările la tunel.
„Mini-secțiunea de 9,861 de km din A1 Sibiu-Pitești avansează bine și avem încă șanse să circulăm prin primul tunel forat de pe o autostradă românească în decembrie 2026.
Am filmat inclusiv în interiorul tunelului Curtea de Argeș (n.r. – de sub Dealul Momaia, din comuna Tigveni), lung de 1,35 de km. Progresul până acum este foarte bun: săpătura a ajuns puțin dincolo de prima galerie de legătură între cele două căi. Sunt trei astfel de treceri folosite în caz de urgență: două pietonale spre capete și între ele una mare în care încap și vehiculele.
Din păcate, așa cum se vede din imagini, antreprenorul Porr a dat de o zonă cu mult nisip, unul dintre cele mai dificile tipuri de teren în care poți construi ceva, mai ales un tunel.
Și nici pe restul lotului lucrările nu sunt de lepădat: viaducte multe, lungi și adânci, consolidări serioase de făcut pe mulți versanți cu risc de alunecare. Un mic munte de muncă.
Contractul a fost semnat cu Porr pe 15.11.2021, are ordin de începere emis pe 01.03.2022 și prevede 16 luni de proiectare plus alte 44 de execuție. Așadar, finalizare în martie 2027, însă stadiul fizic estimăm că a depășit 27-28% și termenul de inaugurare țintit de cei de la Porr, decembrie 2026, puțin înaintea celui contractual, este în continuare fezabil în ciuda lucrărilor grele”, transmite Asociația Pro Infrastructură. (Sursă video: YouTube | Asociația Pro Infrastructură)
Ne puteți citi și pe pagina noastră de Facebook și în grupul de socializare Pitesti24.ro. De asemenea, vă puteți abona la canalul nostru de YouTube.