Update, 22 septembrie 2024, ora 13:30
”La acest moment, am depășit două treimi din forajul celor două fire de tunel aferent acestei secțiuni, fiind forați 940 de metri în Tunelul Daniela (sensul de mers Sibiu-Pitești) și 830 de metri în Tunelul Alina (sensul de mers Pitești-Sibiu). Totodată, antreprenorul a început lucrările de realizare a radierului aferent Tunelului Alina, fiind deja executați aproximativ 550 de metri.
Săptămâna aceasta procentul lucrărilor pe total șantier a depășit 50%, ceea ce mă bucură având în vedere faptul că termenul de finalizare a lucrărilor este 2027”, informează Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, după o vizită pe șantier. Cele mai noi imagini, AICI.
Știrea inițială, 30 aprilie 2024, ora 14:45
Lucrările la tunelul de sub Dealul Momaia (comuna Tigveni, județul Argeș), parte a secțiunii 4 Tigveni-Curtea de Argeș a viitoarei autostrăzi Sibiu-Pitești, avansează într-un ritm foarte bun, depășind, cel puțin deocamdată, toate așteptările inițiale. A fost excavat deja primul kilometru (mai exact, 1.010 metri), cumulat pe ambele fire, din totalul de 2.700 de metri (câte 1.350 de metri pe fiecare fir).
„Avem primul kilometru de tunel forat, fiind executați în total 1.010 metri pe ambele fire, dintre care 580 de metri pe firul ieșirii din tunel, sensul Sibiu-Pitești (tunelul Daniela), şi 430 de metri pe firul intrării în tunel, sensul Pitești-Sibiu (tunelul Alina)”, anunță Ionel Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, care a fost astăzi pe șantier.
Potrivit sursei citate, a fost realizat și primul tunel intermediar care va servi drept pasaj pietonal între cele două fire sau drept cale de evacuare în caz de urgență: „A fost realizat primul tunel intermediar care va fi folosit ca pasaj pietonal între cele două fire de tunel Alina și Daniela sau cale de evacuare, după darea în trafic.
La construcția celor două fire ale tunelului se lucrează concomitent, 24 de ore din 24, 7 zile din 7, și nu vor întrerupe lucrul nici în această perioadă a sărbătorilor. Sunt prezenți pe șantier circa 400 de muncitori și 150 de utilaje.
După ce se vor finaliza lucrările, tunelul rutier va avea denumirea oficială „Tunel Curtea de Argeș”.
În urmă cu două săptămâni, Asociația Pro Infrastructură remarca, la rândul ei, progresul de pe șantierul tunelului, dar atrăgea atenția că antreprenorul Porr a dat de o zonă cu mult nisip, ceea ce ar putea îngreuna lucrările (aici subiectul pe larg).
Lucrările la secțiunea 4 Tigveni-Curtea de Argeș (în lungime de 9,6 kilometri) au început în vara anului 2023 și sunt programate să se finalizeze în anul 2027. (Foto: Arhivă – descriptiv)
Ne puteți citi și pe pagina noastră de Facebook și în grupul de socializare Pitesti24.ro. De asemenea, vă puteți abona la canalul nostru de YouTube.